خسرو حیدری نرفته برگشت استقلال به برانکو راه نداد| ماجرایی که وارونه جلوه شد بازگشت کریم باقری به نیمکت پرسپولیس از بازی با اسد تاج عصا به دست شد + عکس زمان برای «امید»‌ها طلاست | تکلیف سرمربی تیم ملی المپیک چه شد؟ مدافع مغضوب پرسپولیسی‌ها محبوب قلعه‌نویی شد تاج به امارات سفر می‌کند داور بازی ایران و قطر معرفی شد غیبت ادامه‌دار اورونوف در ترکیب پرسپولیس دوری طولانی مدت روزبه چشمی از استقلال ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر | در انتظار سورپرایز‌های قلعه نویی زنوزی از ایران رفت ورزشگاه راشد امارات، میزبان استقلال و النصر شد احتمال حضور قایدی در ترکیب اصلی تیم ملی مقابل قطر اسکوربرد ورزشگاه آزادی عوض شد + عکس ستایش اسطوره آرسنال از ستاره لیورپول تاریخ و ساعت بازی ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ | فرصت انتقام افشای دلیل اخراج خسرو حیدری از استقلال | مصاحبه آتشین و نتایج ضعیف وضعیت عجیب سپهر صدرا در شروع لیگ والیبال | بازیکنان اعتصاب کردند!
سرخط خبرها

زمان برای «امید»‌ها طلاست | تکلیف سرمربی تیم ملی المپیک چه شد؟

  • کد خبر: ۲۹۴۴۲۷
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
زمان برای «امید»‌ها طلاست | تکلیف سرمربی تیم ملی المپیک چه شد؟
وضعیت تیم ملی المپیک بازهم برای هیچ‌کس مهم نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، سال‌ها بود که یک دوگانگی عمیق میان تصمیم‌گیری‌های کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال بر سر انتخاب سرمربی و برگزاری اردو‌های تدارکاتی تیم امید وجود داشت. این وضعیت نشئت‌گرفته از نامشخص‌بودن متولی اول این تیم بود. برخی معتقد بودند که کمیته ملی المپیک باید نقش تعیین‌کننده را ایفا کند و برخی نیز بر این باور بودند که فدراسیون فوتبال باید تمام مسئولیت‌های فنی در این حوزه را به عهده بگیرد. شاید همین ناهماهنگی سبب شد فوتبال ایران سال‌های متمادی از حضور در المپیک باز بماند و درحالی که کشور‌های بسیار ضعیف‌تر از لحاظ ساختاری در فوتبال آسیا راهی المپیک شدند، فوتبال ایران بیش از ۴۵ سال از رسیدن به این آوردگاه محروم بوده است.

تصمیم جدید کمیته ملی المپیک درخصوص واگذاری تصمیم‌گیری نهایی درباره تیم امید و تیم المپیک از سوی فدراسیون فوتبال می‌تواند یک نقطه عطف در فوتبال ایران باشد تا شاید ناکامی چندین ساله تیم المپیک که بخشی از آن حاصل همین ناهماهنگی‌ها و تصمیمات موازی بود، از میان برود. به واقع فوتبال ایران در سطح امید نیاز به چنین تصمیمی داشت و به تازگی کمیته ملی المپیک با یک اقدام درست و ماندگار مسئولیت فنی را به عهده فدراسیون فوتبال سپرده است تا از این پس، اگر یک ناکامی دیگر برای فوتبال ایران حاصل شد که امیدواریم نشود، کمیته ملی المپیک یا فدراسیون فوتبال تقصیر را به گردن دیگری نیندازند. با این حال نکته کلیدی این است که فدراسیون حالا به عنوان متولی اصلی تیم ملی امید هر چه زودتر تکلیف سرمربیگری این تیم را مشخص کند تا از همین حالا پلن‌های لازم برای آماده‌سازی این تیم چیده شود و کار به، اماواگر‌های روز‌های آخر کشیده نشود.

مدت‌هاست که مسئولیت این تیم بی‌دایه را کسی به عنوان سرمربی قبول نمی‌کند؛ چون باشگاه‌ها حاضر نیستند برای تیم ملی امید کمکی به سرمربی این تیم کنند. آخرین قربانی این تیم رضا عنایتی بود که در باتلاق ناهماهنگی‌ها گیر افتاد.

حالا خبر می‌رسد اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال در روز‌های آینده و بعد از بازگشت امیر قلعه‌نویی از اردوی تیم ملی، جلسات مهمی را برگزار خواهند کرد. یکی از این جلسات به انتخاب سرمربی برای تیم ملی امید اختصاص خواهد داشت. براساس خبر‌های رسیده از ساختمان فدراسیون فوتبال، مجید جلالی به عنوان رئیس کمیته فنی، حسین عبدی را به عنوان سرمربی جدید تیم امید به اعضای کمیته فنی پیشنهاد داده، اما هنوز هیچ چیزی در این خصوص قطعی نشده است.

حسین عبدی البته کارنامه خوبی در کار با تیم‌های رده‌های پایین داشته است؛ اما امروز نکته مهم این است که تکلیف سرمربی تیم ملی امید سریع مشخص شود تا زمان برای موفقیت احتمالی به هدر نرود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->